Chcete-li se přiblížit úspěchu na sociálních sítích, měli byste si poskládat alespoň přibližnou strategii. Tento příspěvek pak přináší několik tipů, které jsou zásadní, přitom ale často opomíjené.
1. Vystupte z davu
Existují miliardy uživatelů sociálních sítí a stovky tisíc lidí, kteří se podílejí na vytváření obsahu na těchto platformách. Co vás z této obří masy vyčleňuje? Proč by vám někdo měl věnovat pozornost, pokud pouze opakujete koncept ostatních?
Vždy pracujte na kvalitě příspěvků, které do světa posíláte. Optimalizujte svůj profil, vymaňte se z průměrnosti. Ať už to bude znamenat uplatnění některé z unikátních znalostí, nebo změnu vašeho konceptu, udělejte to.
2. Jazyk
Pokud neovládáte jazyk, kterým se na sociálních sítích prezentujete, najměte si na psaní příspěvků odborníka. Investice do copywritingu se vám mnohonásobně vrátí. Lidé jsou obecně ochotni sledovat ty, se kterými se mohou nějakým způsobem zpodobnit. Což bude obtížné, pokud v komunikaci stojí jazyková bariéra.
3. Platforma
Využívejte statistických programů, zjistěte, která platforma vám přináší nejvíce výsledků a té se primárně věnujte. Proč využívat svůj čas tam, kde se neúročí?
Později zjistíte, že i v tomto případě se budete přibližovat Paretovu principu. Podle toho pochází 80% výsledků z 20% příčin. Zaměřte se na svých 20%. Neplýtvejte zbytečně energií.
4. Analyzujte
Analytické nástroje jsou vaším nejlepším přítelem. Chcete-li maximalizovat svou efektivitu, musíte testovat. Zjišťujte, které příspěvky nejvíce zaujali publikum sociálních sítí, přizpůsobujte tomu váš obsah.
Každá platforma má své individuální místo ke shromažďování nejrozlišnějších metrik. Nebojte se však využít i analytické nástroje třetích stran, které vám pomohou dále zlepšit celkovou správu času.
5. Vytrvalost
Nic se nestane přes noc. Buďte v příspěvcích konzistentní. Stanovte si denní cíl a dodržujte ho.